Letadla

Blackburn Pellet

Blackburn Pellet
Blackburn Pellet

Britským želízkem v ohni pro závod Schneiderova poháru v roce 1923 měl být mimo jiné také tento dvouplošný létající člun Roberta Blackburna, kterého zaujaly úspěchy létajících člunů Sea Lion Supermarine Aviation Co. Ltd. Blackburn využil při stavbě zkušeností s prototypem námořní stíhačky N-1B z roku 1918. Pellet měl celodřevěný trup, na kterém byla posazena rovněž celodřevěná, plátnem potažená křídla. Na horním křídle pak byl umístěn pečlivě kapotovaný motor s tažnou vrtulí. Letoun byl opatřen poznávací značkou G-EBHF a 26. září 1923, dva dny před závodem, jej zalétal tovární šéfpilot R. W. Kenworthy. Letoun vykazoval slibné výkony, ale jeho motor se při vyšších rychlostech značně přehříval. Navzdory úsilí mechaniků, kteří na letadle pracovali po celou noc a následující den, se ho nepodařilo do startu připravit.

Technické údaje
Rozpětí: 10,35 m
Délka: 10,41 m
Výška: 4,5 m
Pohonná jednotka: třířadý dvanáctiválec Napier Lion o výkonu 331 kW
Ostatní technická data jsou neznámá


Navigace

Tyto stránky používají cookies, jak jsou využívána vaše data.