Letadla

Curtiss R3C-2

Curtiss R3C-2
Poručík James Doolittle a Curtiss R3C-2

Další ročník závodu Schneiderův pohár se měl konat v zemi předchozího vítěze, tedy v USA. Angličané a Italové se však nestačili včas připravit a Američané nechtěli bez odpovídající konkurence startovat. Proto závod o rok odložili. Také tentokrát měli k dispozici plovákové dvouplošníky firmy Curtiss, upravené z pozemních letadel. Závod byl odstartován 26. října 1925 v Chesapeake Bay v Baltimore. Nejlépe si vedl poručík James Doolittle na Curtissu R3C-2, který zvítězil výkonem 374,27 km/h. Za ním skončili Angličan H. C. Broad na plovákovém dvouplošníku Gloster IIIA a Ital G. de Briganti na létajícím člunu Macchi M-33. Curtiss R3C-2 vznikl z pozemní verze R3C-1, měl celodřevěnou konstrukci a Doolittle s ním o několik dní později dosáhl dokonce světového rekordu výkonem 395,1 km/h.

Technické údaje
Rozpětí: 6,71 m
Délka: 6,15 m
Výška: 3,15 m
Nosná plocha: 13,84 m2
Hmotnost prázdného letounu: 975 kg
Vzletová hmotnost: 1242 kg
Pohonná jednotka: řadový dvanáctiválec do V Curtiss V-1400 o výkonu 455 kW
Maximální rychlost: 399 km/h


Navigace

Tyto stránky používají cookies, jak jsou využívána vaše data.