Letadla

Gloster IV B

Gloster IV B
Gloster IV B

Gloster IV B, tento elegantní, aerodynamicky pečlivě vypracovaný stroj konstruktéra H. E. Prestona byl jedním z posledních dvouplošníků v závodě Schneiderova poháru v roce 1927. Vznikl vývojem starších plovákových typů Gloster I, II a III v dílnách firmy Gloster Aircraft Co. Ltd. Měl celodřevěnou konstrukci, pouze vzpěry byly ocelové a kapotáž a plováky duralové. Horní křídlo bylo zasazeno do trupu a se spodním bylo spojeno vzpěrami ve tvaru I. Chladiče byly opět povrchové. Na závodech v Benátkách jej pilotoval tehdy velmi populární anglický pilot S. M. Kinkead, který také v prvním kole ustanovil rychlostní rekord dvouplošníků výkonem 456,36 km/h. Na jednoplošné stroje S-5 to však nestačilo. U Kinkeadova stroje se mimoto v šestém kole roztrhl kryt vrtule a pilot musel předčasně přistát.

Technické údaje
Rozpětí: 6,91 m
Délka: 8,02 m
Výška: 3,15 m
Výška: 2,79 m
Nosná plocha: 12,9 m2
Hmotnost prázdného letounu: 1185 kg
Vzletová hmotnost: 1499 kg
Pohonná jednotka: řadový dvanáctiválec do W Napier Lion VIIB o výkonu 643 kW
Maximální rychlost: 475 km/h
Přistávací rychlost: 156 km/h


Navigace

Tyto stránky používají cookies, jak jsou využívána vaše data.