Letadla

Supermarine S-4

Supermarine S-4
Supermarine S-4

Britským favoritem pro závod Schneiderova poháru, pořádaný roku 1925 v Baltimoru, měl být dokonale aerodynamicky propracovaný samonosný středoplošník skořepinové konstrukce Supermarine S-4, pilotovaný H. C. Biardem. Vznikl v dílnách firmy Supermarine pod vedením jejího technického ředitele a šéfkonstruktéra Reginalda J. Mitchela a byl poprvé zalétán 25. srpna 1925. Měl celodřevěnou konstrukci včetně plováků, motor poháněl dvoulistou kovovou vrtuli Fairey-Reed. Křídlo bylo vybaveno přistávacími klapkami a chladiči lamblin. Dne 13. září 1925 ustanovil Biard s tímto letounem nový rekord vodních letadel výkonem 346,6 km/h. Na závodech v Baltimoru však měl smůlu. Krátce po startu s ním Biard zachytil v ostré zatáčce o hladinu zátoky, a přestože stačil letoun ještě vyrovnat, jeho poškození bylo natolik závažné, že z dalšího závodu vypadl.

Technické údaje
Rozpětí: 9,3 m
Délka: 8,23 m
Výška: 4,5 m
Nosná plocha: 12,63 m2
Vzletová hmotnost: 1429 kg
Pohonná jednotka: řadový dvanáctiválec do W Napier Lion VII o výkonu 515 kW
Maximální rychlost: 385 km/h


Navigace

Tyto stránky používají cookies, jak jsou využívána vaše data.