Letadla

Vickers Vildebeest

Vickers Vildebeest
Vickers Vildebeest

Vickers Vildebeest, tento staromódně vyhlížející dvouplošný torpédový bombardér, který měl být náhradou za typ Horsley, sloužil až do roku 1942. Poprvé vzlétl s hvězdicovým motorem Jupiter v dubnu 1928. Tato pohonná jednotka s dvoulistou dřevěnou vrtulí byla později nahrazena motorem Pegasus I bez krytu. První letouny Vildebeest Mk I byly v roce 1933 dodány 100. peruti. Poté následovaly Vildebeest Mk II s hvězdicovým motorem Pegasus IIM3 (492 kW) a Vildebeest Mk III s upraveným zadním sedadlem a pevně zabudovaným sedadlem třetím. Poslední verzí byl Vildebeest Mk IV, jehož hvězdicový motor Perseus pod prodlouženým krytem poháněl trojlistou kovovou vrtuli. Letouny Vildebeest sloužily ve třech domácích letkách. Po vypuknutí druhé světové války bylo ve výzbroji různých domácích a zámořských letek přibližně 100 z celkem 194 vyrobených strojů.

Technické údaje
Rozpětí: 14,94 m
Délka: 11,48 m
Výška: 4,47 m
Prázdná hmotnost: 2170 kg
Maximální vzletová hmotnost: 3864 kg
Pohonná jednotka: hvězdicový motor Bristol-Perseus-VII o výkonu 615 kW
Maximální rychlost: 251 km/h
Dostup: 5110 m
Dolet: 1010 km
Výzbroj: dva kulomety ráže 7,7 mm (1x pevný dopředu střílející, 1x pohyblivý) a jedno torpédo ráže 457 mm nebo 500 kg bomb na závěsnících


Navigace

Tyto stránky používají cookies, jak jsou využívána vaše data.