Letadla

Beechcraft 34 Twin-Quad

Beechcraft 34 Twin-Quad
Beechcraft 34 Twin-Quad. Obrázek: Wikipedia, autor: Johan Visschedijk.

Beechcraft 34 Twin-Quad vznikl v roce 1948 jako předpokládaná náhrada letounu Douglas DC-3. Konstruktéři letadla Beechcraft 34 Twin-Quad předpokládali, že DC-3 z roku 1935 již zastaral a že bude snadné jej nahradit modernějšími konstrukcemi. Jak se však ukázalo, jednalo se o velice těžký úkol a DC-3 prokázal mimořádnou životaschopnost a valnou část svých náhrad, mezi které se Beechcraft 34 Twin-Quad plánoval zařadit, úspěšně přežil.

Název Twin-Quad, složený z číslovek 2 a 4, má svůj význam, Beechcraft 34 Twin-Quad totiž vyhlížel jako dvoumotorový, avšak ve skutečnosti se jednalo o čtyřmotorový stroj.

Beechcraft 34 Twin-Quad je celokovový hornoplošník s objemným trupem určeným pro dva piloty, 20 cestujících a 454 kilogramů pošty a zavazadel. Trup má Beechcraft 34 Twin-Quad konstruovaný tak, aby bylo v případě nouze možno přistát i se zataženým podvozkem, aniž by došlo k poškození letounu. Pozoruhodné jsou ocasní plochy tvarované jako motýlkové, podvozek je příďový, zatahovací.

Nejpozoruhodnější je však na letadle Beechcraft 34 Twin-Quad motorová instalace. V křídlec jsou zcela ukryty ploché, vzduchem chlazené řadové osmiválce Lycoming S-580 kW, uložené na každé straně straně dva vedle sebe. Od každé dvojice motorů vedl reduktorový náhon k jedné tažné vrtuli, nesené malou gondolkou před náběžnou hranou křídla. Právě společný náhon vrtulí působil značné obtíže a vedl nakonec k tomu, že model Beechcraft 34 Twin-Quad na trhu neuspěl. Prototyp zalétaný v roce 1948 zůstal osamocen.

Letadlo Beechcraft 34 Twin-Quad má rozpětí 21,35 metru, délku 16,16 metru, nosnou plochu 60,47 čtverečních metrů, vzletovou hmotnost 8853 kilogramy a dasahuje maximální rychlosti 368 km/h, cestovní rychlosti 288 km/h, stoupavosti u země 5,1 m/s, dostup činí 7000 metrů, dolet 2320 kilometrů a počet sedadel 2+20.


Navigace

Beechcraft 34 Twin-Quad bylo americké lehké dopravní letadlo vyvíjené společností Beechcraft ve druhé polovině 40. let 20. století. Postaven byl pouze jeden prototyp, druhý prototyp nebyl dokončen před zrušením vývoje.

Další letadla:

Stroj Tupolev Tu-70 vychází z Tu-4, inspirovaného americkým Boeingu B-29 Superfortress.

Stíhačka Curtiss P-40 létala, mimo jiné, také v čínském letectvu.

Třímotorový dopravní Junkers Ju 52/3m byl sice koncepčně zastaralý, přesto však poměrně výkonný stroj.

Tříplošník Fokker Dr 1 létal v časech první světové války.


Tyto stránky používají cookies, jak jsou využívána vaše data.