Poté, co v roce 1938 převzala loděnice Blohm & Voss leteckou firmu Hamburger Flugzeugbau, z níž se stala letecká pobočka loděnic, převzala také program vývoje letounu Ha 142, ve kterém po přejmenování na Blohm & Voss BV 142 pokračovala.
Konstrukce letounu Blohm & Voss BV 142 vycházela z typu Ha 139, stroj poháněly hvězdicové motory BMW 132Dc o výkonu 661 kW.
Na jaře 1939 byly již hotovy čtyři prototypy a společnost Deutsche Lufthansa podnikla s jedním z nich, nazvaným "Kastor" pokusné lety. Stroj byl pilotován čtyřčlennou posádkou a naložen 500 kilogramy pošty.
Společnost Deutsche Lufthansa však s letadlem Blohm & Voss BV 142 nebyla spokojena a od jeho nasazení na severoatlantické linky ustoupila. Později převzala tyto stroje luftwaffe a používala je pro dálkový průzkum. Ani v této roli se však tato letadla příliš neosvědčila.
Dopravní letadlo Blohm & Voss BV 142 o rozpětí 29,50 metru, délce 19,70 metru, nosné ploše 130 čtverečních metrů, hmotnosti 10 300 kilogramů a vzletové hmotnosti 16 700 kilogramů dosahuje maximální rychlosti 440 km/h, cestovní rychlosti 260 km/h, stoupavosti u země 6,8 m/s, dostupu 7800 metrů a doletu 4700 kilometrů, počet sedadel 4+500 kilogramů nákladu.
Blohm & Voss BV 142 je německý čtyřmotorový letoun s křídlem lomeným do W, dvojitou SOP a zatahovacím podvozkem ostruhového typu se zdvojenými koly.
Další letadla:
Stíhačka Curtiss P-40 létala také v čínském letectvu.
Tříplošník Fokker Dr 1 létal v časech první světové války.
Třímotorový dopravní Junkers Ju 52/3m byl sice koncepčně zastaralý, přesto však výkonný stroj.
Stroj Tupolev Tu-70 vychází z Tu-4, inspirovaného americkým Boeingu B-29 Superfortress.
Letadla jsou létající stroje.