Letadla

Praga E-241

Praga E-241
Cvičné dvouplošné letadlo Praga E-241. Obrázek: Wikipedia, autor: neznámý (unknown).

Jednomotorové cvičné dvouplošné letadlo Praga E-241 poháněné motorem Walter Pollux II bylo vyráběno od roku 1936 společností Praga. Tento stroj navazoval na úspěšný typ Praga E-41.

Letoun Praga E-241 byl uzpůsoben i pro létání v noci. Byl používán jako cvičný letoun pro pokračovací výcvik.

V katalogu výrobce motoru Walter Pollux II je letoun Praga E-241 označen jako vojenské dvojmístné cvičné a akrobatické letadlo.

Praga E-241 je dvoumístný (pilot a instruktor) dvouplošník o rozpětí křídel 11,15 metrů, délce 8,30 metrů, hmotnosti prázdného letounu 1 185 kilogramů, vzletové hmotnosti 1 570 kilogramů, pohání hvězdicový motor Walter Pollux II o maximálním výkonu 265 kW/360 k, který letadlu umožňuje dosáhnout maximální rychlosti 230 km/hcestovní rychlosti 190 km/h, doletu 750 kilometrů - 4,7 h a dostupu 5 700 metrů.


Navigace

Jednomotorové cvičné dvouplošné letadlo Praga E-241 bylo zkonstruované šéfkonstruktérem ing. Jaroslavem Šlechtou jako pokračovací cvičný letoun.

Další letadla:

Třímotorové dopravní stroje Junkers Ju 52/3m byly sice ve své době již koncepčně zastaralé, přesto však výkonné a mezi piloty oblíbené stroje.

Americký vrtulník Bell UH-1 Iroquois se používá v množství různých variant.

Čtyřmístný dopravní letoun Aero Ae-45 slouží jako armádní i civilní kurýrní a dopravní stroj.

Dopravní Douglas DC-3 Dakota dosáhl značného rozšíření.

Československý jednomotorový školní dvousedadlový dvouplošník Praga E-39 se vyráběl v hojných počtech.


Letadla jsou létající stroje.