Letadla

Chytrá kůže pro letadla

Firma BAE Systems Advanced Technology Centre zdá se použila lidskou kůži jako inspiraci pro sůj výzkum a tamní vědci vytváří tzv. "chytrou kůži" využitelnou v leteckém průmyslu. Tato technologie je postavena na tisících miniaturních senzorů, které pokryjí trup letadla a které následně poskytnou širokou škálu podrobných informací v reálném čase, jak o samotném trupu letadla, tak i o tom co se děje v blízkém okolí kolem něj.

Tyto miniaturní multifunkční senzory komunikují s uživatelským rozhraním pomocí bezdrátové sítě (mělo by se jednat o jinak nepoužívaná kmitočtová pásma pro přenos dat) a budou si pro svůj provoz vyrábět vlastní energii. Senzory by měly poskytovat informace o teplotě, rychlosti větru, korozi, porušení trupu, GPS poloze, akceleraci, údaje z gyroskopu a údaje o intenzitě magnetického pole.

Data získaná ze senzorů budou zobrazována v reálném čase prostřednictvím uživatelského rozhraní. Pilot bude mít stálý přehled o stavu trupu svého letadla. Senzory, které jsou schopny detekce specifické oblasti poškození nebo rozpadu trupu, by mohly celkově zefektivnit údržbu a vyřešit drobné problémy dříve než se stanou mnohem vážnějšími.

BAE Systems od nově vyvíjené technologie slibuje snížení potřeby rutinních kontrol souvisejících s údržbou letounu.

Zdroj: BAE Systems vyvíjí "chytrou kůži" pro letadla.

Přečtěte si další články:
Lidé v Coloradu chtějí sestřelovat bezpilotní letadla, vyvolávají v poslední době debatu o soukromí obyvatel.
Írán zakázal lety strojů domácí výroby po havárii letadla Iran-140.
Soukromá letadla pronikají do života českých elit sportovců, obchodníků či hudebníků.

Letadla: Dornier Seastar, Curtiss P-40, Junkers Ju 52/3m, Gloster IV B

Navigace

BAE Systems vyvíjí "chytrou kůži" pro letadla.


Tyto stránky používají cookies, jak jsou využívána vaše data.