Svým vzhledem na první pohled spíš autobusovou zastávku z vlnitého plechu připomínající třímotorový dopravní letoun Junkers Ju 52/3m tvořil po celou druhou světovou válku páteř transportních útvarů německé Luftwaffe. Jeho posádky tento robusní a spolehlivý stroj doslova milovaly a osvědčil se v provozu i v nejsložitějších podmínkách od ledových plání východní fronty po rozpálené písky severoafrických pouští.
Letoun Junkers Ju 52 vznikl původně jako jednomotorové letadlo, protože však jeho výkony v jednomotorové variantě nesplnily očekávání do něj vkládané, začala se vyrábět až třemi motory poháněná verza Junkers Ju 52/3m. Letoun Ju 52/3m se vyznačuje celokovovou konstrukcí, pevným podvozkem a jednoduchými, hranatými tvary. Jeho předností jsou příjemné letové vlastnosti a značná odolnost.
Celkově byla v Německu vyrobeno 4835 strojů Junkers Ju 52/3m, z toho 2804 pro potřeby Luftwaffe. Výroba probíhala až do roku 1944. Ve Španělsku a Francii jšak pokračovala výroba letadel Junkers Ju 52/3m ještě dlouho po skončení druhé světové války.
Přečtěte si další články:
Chytrá kůže pro letadla slibuje snížení potřeby rutinních kontrol souvisejících s údržbou letounu.
Plíživě přicházející cestovní trombóza hrozí při cestování letadlem na delší vzdálenosti.
Írán zakázal lety strojů domácí výroby po havárii letadla Iran-140.
Soukromá letadla pronikají do života českých elit sportovců, obchodníků...
Tříplošný Fokker Dr 1 je spojen s Rudým baronem.
Třímotorový Junkers Ju 52/3m spolehlivě létá dodnes.
Třímotorový dopravní letoun Junkers Ju 52/3m se osvědčil v polních podmínkých od ledových plání po severoafrické pouště.
Letadla jsou létající stroje.